piątek, 20 kwietnia 2018

Bajeczny Zamek Hohenzollernów góruje nad okolicą - cz. - 1



Niedawno byłam z rodzinną wycieczką na zamku Hohenzollernów w Hechingen (Burg Hohenzollern). Byłam tam już parę razy wcześniej, ale nigdy nie mam dość, tak tym zamkiem jestem zafascynowana. Jest w nim tyle tajemniczości… tyle do zwiedzania. Już sama wędrówka do niego, to wspaniałe przeżycie, pomimo tego, że trzeba się dobrze namęczyć, aby do niego dotrzeć. Zamek leży przecież na wys. 855 m.n.p.m. Ale dotrzeć można do niego także schodami, albo nawet kursującym co chwilę specjalnym busikiem. My, jak przystało na prawdziwych wędrowców, zasuwaliśmy na górę oczywiście per pedes.


Zamek Hohenzollernów góruje majestatycznie nad miastem i całą okolicą. Widoczny jest z odległości kilkudziesięciu kilometrów. Jest własnością rodziny Hohenzollernów, która przez wieki była jedną z najznamienitszych w Europie.
Byliśmy w zamku kilka godzin. Było wspaniale. Zrobiłam mnóstwo zdjęć. Pokażę je w 3 częściach.

Najpierw króciutki zarys historyczny: Zamek Hohenzollernów w Hechingen (Badania-Wirtembergia), to bajecznie piękna budowla. Początki jej budowy sięgają XI w., ostateczny zaś kształt przybrała ona w XIX w. Za jej praojca uważa się Burkcharda de Zolorin żyjącego w XI w. Jego dwaj wnukowie (synowie jego syna Fryderyka) utworzyli dwie główne linie dynastii: frańkońską i szwabską. I to właśnie z linii dynastii szwabskiej w późniejszych latach (XVII w.) powstały dwie linie: Hohenzollern-Sigmaringen oraz Hohenzollern-Hechingen. Obydwie linie w 1623 r. wyniesiono do godności książąt.

Oto Zamek Hohenzollernów w Sigmaringen.

Zamek Sigmaringen poch. z XI w. jest obecnie w posiadaniu jednej z gałęzi rodu Hohenzollernów. W swojej długiej historii przechodził on jednak wielokrotnie z rąk do rąk. W pewnym okresie Pod koniec II wojny św. był nawet siedzibą rządu Vichy. Dziś ta wspaniała budowla wznosząca się nad cichą naddunajską wioską mieści kolekcję porcelany i dawnego uzbrojenia, a także muzeum tortur.
A oto zamek Hohenzollernów w Hechingen
(widziany z drogi do niego wiodącej).

Zamek zbudowany w XI wieku, zamieszkiwany był przez szwabską dynastię Hohenzollernów. W swojej burzliwej historii zamek dwa razy został zniszczony i odbudowany. Ostatni raz w XIX wieku.
Oba miasta: Sigmaringen i Hechingen należą do Badanii-Wirtembergii i leżą w niedużym oddaleniu od siebie - ok. 50 km.
Zamek w Hechingen do dziś dnia należy rodu Hohenzollernów. Jego członkowie mieszkający w Niemczech, a należący do szwabskiej linii rodu, współcześnie noszą nazwisko: Prinz/essin von Hohenzollern.

No to w drogę wędrowcy, bajeczny zamek Hohenzollernów otwiera 
swoje podwoje i zaprasza do środka!

Główne wejście na teren zamku. 
Mury obronne zamku.
Wejście przez zwodzony most prowadzące do baszty.
Widok na główną basztę.
Droga prowadząca dookoła baszty.
Widok spod baszty. 
Widok na mury obronne - z godłem Hohenzollernów.

Jedne z wielu wież. 
Główny dziedziniec zamku. 
Wyjście z zamku Hohenzollernów.
I ja tam byłam…
atmosferę zamczyska poczułam,
pięknem jego się zachwyciłam…
i szczęśliwa do domu powróciłam.
A potem wiele jeszcze rzeczy na: „łam” zrobiłam. ;)

Pozostałe zdjęcia z wycieczki po zamku Hohenzollernów zamieszczę w 2 kolejnych wpisach. A będą to zdjęcia rycerzy, królów pruskich oraz widoków z zamku na okolice.

 HKCz 
(24..05.2012.)