sobota, 21 kwietnia 2018

Zamk w Pergine - widok na Dolomity

Lato. Cudowna pogoda. Grzech w domu siedzieć. A już przy komputerze, dopiero. Dlatego mało mnie na blogu. Bo co jak co, ale grzeszyć, to ja nie lubię. Za to na łonie Matki Natury kocham być… i ciągle jestem.
Zanim więc wybędę dzisiaj z domu postanowiłam w końcu zamieścić obiecane fotki z zamku Pergine z widokami na Dolomity. Czynię to niniejszym i… zmykam w plener.
Zdjęcia niezbyt wyraźne, bo raz, że lało jak z cebra prawie przez cały mój tam pobyt, a dwa (jak już wspominałam), aparacik miałam, jaki miałam.
Widoki na Dolomity i Pergine Valsugana.

Dolomity widziane z zamku robią ogromne wrażenie. Dolomity to pasmo górskie w płn.-wsch. części Włoch - znajdujące się w całości na ich terenie. Leżą na terenie Południowych Alp Wapiennych w Alpach Wschodnich.

Na zielonych wzgórzach widać wiele różnych budowli.


Widok na zamglone miasto Pergine Valsugana - na tle jeszcze bardziej zamglonych Dolomitów. Pergine Valsugana, to miejscowość i gmina, którą zamieszkuje ponad 20 tys. mieszkańców.

Widok na miasto Pergine Valsugana - na tle Dolomitów. 

Widok na miasto Pergine Valsugana - na tle Dolomitów. 
Widok z murów obronnych na zamglone okolice. Po środku widać tonące we mgle Lago di Caldonazzo. Jezioro Caldonazzo ma powierzchnię 5,62 km2 i szerokość 5 km, jest największym jeziorem w regionie Trentino. Leży na wysokości  430 m n.p.m. w najcieplejszej części płn. Włoch. Temperatura wody latem oscyluje w granicach 20-25 stopni C.
HKCz
(6.07.2012.)