środa, 11 kwietnia 2018

Dzień Matki

Wprawdzie to ja już Dzień Matki 8 maja obchodziłam, bo tu, w Niemczech, święto to obchodzone jest zawsze w drugą niedzielę maja, ale o polskim święcie Dnia Matki w dniu 26 maja moje dzieci też pamiętają i przybiegają do mnie z życzeniami i prezentami. Fajnie mam, nie? Dwa razy w roku świętuję.
Moje dzieci w dniu 26 maja pamiętają o mnie, a ja pamiętam o swojej ukochanej Mamie. W ostatnich latach nie mogę być przy Niej w tym dniu, ale jeszcze nigdy nie zapomniałam o Jej święcie. O naszych wspólnych Dniach Matki pisałam we wpisie pt. Mamo,moja kochana Mamo, dziś Twoje święto!” (<kliknij, jeśli masz ochotę), są tam też fotki mojej Mamy i mój wierszyk dla Niej.
Zaraz połączę się telefonicznie z moją Mamuśką, złożę Jej życzenia, a także, jak zwykle, pogawędzimy sobie milutko. A gawędzimy zawsze długo. Co najmniej godzinkę. Nigdy krócej. Czasami też rozmawiamy na Skypa. W naszym przypadku - ze względu na dzielącą nas odległość - ten wynalazek, to wspaniała rzecz! Nie tylko dlatego, że możemy rozmawiać za darmo, ale przede wszystkim dlatego, że możemy się widzieć.

Mamusiu moja kochana,
Dziś jestem przy Tobie już od rana...
I choć nas dzieli kawał świata,
Życzę Ci zdrówka na dłuuuugie lata!
Dedykuję Ci także Twoją ulubioną pieśń... 
Posłuchaj sobie nim zadzwonię, tymczasem - cześć!

A oto kwiatuszki dla Ciebie, moja kochana Mamusiu.

(fotka z mojego albumu przyrodniczego)

Matka - ma serce na dłoni,
Matka - pomoże, utuli, osłoni,
Matka - stoi za swym dzieckiem niczym mur,
Matka - udźwignie wszystko... jest silna jak tur.


Gdy Matkę mamy blisko siebie,
Żyje nam się pięknie - jakoby w niebie...
Tylko czy zawsze pamiętać jesteśmy skłonni,
Że Matka ma serce - nie tylko na dłoni...?

Kwiatuszki dla wszystkich Matek na świecie.

(fotka z mojego albumu przyrodniczego)


Mama - to najpiękniejsze słowo świata...
Cała gama szczerych uczuć w nim się splata.
To pierwsze słowo przez człowieka wypowiedziane,
I przez całe życie ciągle powtarzane.

HKCz
(23.05.2011)