sobota, 21 kwietnia 2018

Zamek Hohenzollernów Pomniki królów Prus. Widoki na okolice - cz. 3


W tym 3 wpisie, dot. wycieczki po zamku Hohenzollernów w Hechingen, i ostatnim zarazem, pokażę pomniki królów Prus, które stoją przy południowej części murów obronnych. Podkreślam od razu, że ja je jedynie pokazuję… nie mnie oceniać historię. Ale poznawać… i owszem! Historia jest historią. Nikt nie ma na nią wpływu. Uważam, że warto jest poznawać historię innych krajów, jakakolwiek by ona nie była, ale żyć teraźniejszością i przyszłością… w poszanowaniu innych narodów. Na to wpływ mamy.

Piszę o tym dlatego, ponieważ niektóre komentarze pozostawione pod moim pierwszym wpisem na temat zamku - są wstrętne, dużo w nich chamstwa, jadu nienawiści, ksenofobii. To bardzo przykre, że w dzisiejszym świecie, w dobie Unii Europejskiej, ksenofobia wśród Polaków jest obecna aż w takim wymiarze. O czym to świadczy?
No nic, przejdę już lepiej do wklejania fotek pomników królów pruskich z zamczyska Hohenzollernów. Przyznam, że bardzo mi się podobają… zwłaszcza ta patyna czasu (sic!), jaką są pokryte. Oto i one:

Friedrich Wilhelm IV Król Prus od 1840 - 1861.
Friedrich Wilhelm III Król Prus od 1797 - 1840.
 
Kaiser (Cesarz) Wilhelm I Król Prus od 1861 - 1888. 
Widok na 3 pomniki Królów Prus.
Jeszcze jeden pomnik Friedricha Wilhelma IV Króla Prus (od 1840 - 1861) - przy głównym dziedzińcu zamku.

Teraz pokażę to, co mnie przy każdej wędrówce fascynuje najbardziej - krajobrazy, piękne widoki natury. A widoki z zamku Hohenzollernów w Hechingen są po prostu bajeczne. Proszę mi wierzyć. No nie mogłam się napatrzeć, takie zrobiły na mnie wrażenie. Przypominam, że zamek stoi na wysokości 855 m.p.p.m., można więc sobie jego piękne okolice obejrzeć dookoła w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, oczywiście przy dobrej pogodzie. Oto kilka z nich:








HKCz
(1.06.2012.)